Na co všechno máte jako klient lékárny právo? Odpověď naleznete v desateru České lékárnické komory.
Na co máte v lékárnách právo?
- - Na slušné, ohleduplné a příjemné chování personálu, na respektování vašeho handicapu.
-
- - Na přiměřené soukromí. Nikdo vás nemůže nutit mluvit o citlivých otázkách za blízké přítomnosti dalších osob.
-
- - Znát jméno zdravotníka, který se vám věnuje. Každý lékárník i farmaceutická asistentka musí být označen jmenovkou s pracovním zařazením.
-
- - Na vydání či objednání léku dle lékařského předpisu nebo vašeho přání, pokud je to možné.
-
- - Na návrh dalšího postupu (náhradní lék, odeslání zpět k lékaři apod.) v případě nedostupnosti vámi či lékařem požadovaného léku (např. v případě ukončení výroby, registrace, výpadku apod.).
-
- - Na ověření a doplnění neúplného receptu, je-li to možné (ověření předepsaného medikamentu podle záznamů lékárny, vašeho nálezu či konzultací s lékařem), aby jste nemuseli absolvovat další cestu do ordinace a lékárny.
-
- - Na automatické poskytnutí základní informace o léku, který kupujete či vyzvedáváte na recept.
-
- - Na srozumitelnou a přiměřenou odpověď v případě dotazu na účinek, složení, užívání, nežádoucí účinky či vzájemné ovlivňování se léků.
-
- - Na zhotovení nebo zajištění individuálně připravovaného léku (dle předpisu lékaře), případně informaci která lékárna toto léčivo připraví.
-
- - Pokud se k vám v lékárně nechovají podle těchto pravidel, vyberte si jinou, což je vaše právo. V žádném případě nejste nuceni respektovat nasměrování do určité lékárny.
Česká lékárnická komora